SukaHatiAkuLa....: Cerita teman- Babak Yang Belum Sudah

Ahad, 21 Jun 2009

Cerita teman- Babak Yang Belum Sudah


ini teman gembira


Ini teman gembira

tapi..
dimana teman berduka??? xjumpa kan.. ..


Cerita Teman- Cerita Masih Belum Sudah

Aku percaya bahawa dunia ini milik semua

Aku juga percaya dunia ini ada cerita

Aku juga percaya cerita itu berjuta

Aku juga percaya cerita tenang suatu subjek

Yang juga aku percaya pernah dirasai semua

Cerita itu berkisah tentang hubungan

Yang tercipta tika mula mata bertentangan

Aku suka babak ini…

Kerana aku yang akan menjadi pelakonnya

Tatkala aku yang mula petah bersuara….

Tika wajahnya seakan kosong ditempat baru

Aku cuba menjadikan corak pada pandangannya

Ku beri suatu cerita

Agar dia bisa bergelak tawa

Supaya aku yakin dia gembira

Meladeni saat mula berkenalan….

Aku juga rela berkongsi duka

Ada yang datang dengan kecewa

Aku redakan walau sedikit Cuma

Tak pernah aku rasa terbeban

Mungkin kerana dia seorang Teman..

Ada juga yang ingin bersua

Terkadang bergelak tawa

Aku rasakan itu saat bahagia

Mungkin kerana merekalah teman..

Jadi aku turut merasa bahagia.

Dalam cerita ini

Kadangkala aku terkesan..

Mungkin sebab aku mempunyai teman

Yang terlupa aku temannya

Yang cuba selindung cerita

Mungkin untuknya sahaja bahagia

Aku tidak kisah..

Tetapi terkadang rasa hati ini turut memberontak

Sehingga aku merasakan bersalah untuk bercerita

Sehingga aku takut untuk mengulang semula senyum tawa mereka

Merawang di Atas memori kepala..

Jadi aku mengambil keputusan untuk tidak mengulang

Memori indah cerita teman

Sebab terkadang sunyi malam ku Keseorangan

Terpaksa melihat indahnya bulan

Juga kilauan sang bintang

Walaupun sebenarnya aku mempunyai teman

Yang lebih indah senyumannya

daripada kedua-duanya…

Terima Kasih teman atas perjalanan suatu cerita

Yang aku rasa tersasar babak seterusnya

Aku harap babak selepas ini

Menjadi babak yang bahagia,

supaya aku tidak perlu mengalirkan air mana

semata-mata mengharap bahagia daripada teman..


1 Ulasan:

Blogger sukacakap berkata...

tau la ko terasa.. but sometimes ade benda yg kita terpaksa wat & sometimes kita x bley bagitau sum bende kt kawan kita...tp yg penting try untuk thnk +ve.. mayb aku terlalu sibuk ngan mtm sampai kadang2 x sempat nk msg @ kol ko nk ajak ko g sana, g sini.. ko pon tau kn situasi dalam mtm baru ni mcm mane...aku kadang2 pon rasa bersalah sebab x tau nk cakap cam ne kt ko.. nk ajak kang aku takut dicakap memandai2.. sebab aku g memane pon mnumpang orang..mayb dalam ati ko penah terdetik yg aku ni kalu susah baru cari ko, tp tetibe hilang @ rasa menjauhi dari ko.. cuba ko pikir balik.. kadang2 kelakuan @ tingkah laku kita terhadap2 kawan2 wtkn kawan terasa ati.. ade kawan2 yg direct tros kalu x puas ati. tp sepanjang 2 thn berkawan ngan ko aku harap ko paham aku ni mcmana... aku jenis x ske gtau kalu aku sakit ati..paham2 sindri la..dan x pernah pon di hati kitaorang sume cakap ko menyibuk kat mtm@ masa kitaorang stayback ni, malah kitaorang slalu gtau adik2 yg baru jd mtm , jd kn senior mcm ko, mandat,nyot cam kawan. kutip pengalaman dorang..aku harap ko pon paham yg mtm skang ni dah x mcm dulu.. x mcm zaman lokap, syuk dulu.. dah berubah.. x de lg org2 mcm aku, gegat, ko, sawak, kacip, kemang, lokap yg sporting, huhahuha cam dulu.. semuanya dah berubah..mayb ko terase ati sebab sume ni berlaku.. tp percayalah aku, sob, oni, gegat, tasya x penah pinggirkan ko, cuma keadaan & komitmen yg wt bende ni terjadi.. try to think mature & open minded..think +vely.. xkn sebab bende kecil ni ko nk masam2 muka, menyendiri..percayalah sumenye akan kembali ok nnti..aku harap ko paham coz cukuplah dah banyak masalah n family problem yg aku ade skang. nway aku minta maap bebanyak kalu ko terasa ati.. aku harap sumenye akan ok....
--nini-- =)

22 Jun 2009 pada 6:07 PG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama